Grafomotorika hravě

Metoda, která připraví vaše dítě na psaní s lehkostí

Pro rodiče i pedagogy dětí s obtížemi v grafomotorice, psaní a držení tužky od 4 let

  • Chcete podpořit své dítě, aby bylo připravené psát s lehkostí bez nudných cvičení?
  • Zjistit, jak ho podpořit hravě krok za krokem, aby bylo připravené držet správně tužku?
  • Už víte, že je potřeba s ním rozvíjet jemnou i hrubou motoriku, ale chcete vědět, jak konkrétně na to?

Hádám, že…

  • Věnujete pozornost potřebám svého dítěte a skutečně vám záleží na jeho pokroku.
  • Už vás nebaví hledat motivaci, jak dítě donutit udělat s tužkou to, co nedokáže.
  • Cítíte obavy z toho, že vaše dítě se nedokáže soustředit na kreslení / psaní a má k němu odpor.
  • Jste s dítětem oba otrávení neustálým opakováním stejných cvičení bez výsledku.

CO KDYBYSTE MÍSTO TOHO…

💡 Měla jasno v tom, co konkrétně pomůže vašemu dítěti dělat pokroky?

💡 Dosáhla hravou formou toho, že dítě bude připravené držet tužku lépe?

💡 Mohli si spolu s dítětem užít zábavu místo studování teorie?

Představuji vám online kurz Grafomotorika hravě:

grafický přehled

Vaše cesta k efektivnímu učení s metodou P.R.O.V.A.Z.

Stejně, jako se lano tvoří z mnoha vláken, tato metoda se skládá z těchto principů:

 P. pohyb pro koordinaci hrubé i jemné motoriky

 R. rytmus a říkadla podporují plynulost tahu na papíře

 O. obtížnost na míru dítěti, jeho schopnostem a zájmům

 V. varianty cvičení, aby to mohla být každý den zábava

 A. atmosféra při cvičení je důležitá pro úspěch

 Z. zastavit cvičení včas a vyhnout se tak drilu

vizuální přehled

Využijte se svým dítětem principy efektivního učení v praxi:

🖋️Ukážu vám hry s běžnými předměty, které si ihned s dítětem můžete vyzkoušet.

🖋️Dozvíte se, jak přizpůsobit varianty činností přesně pro svoje dítě.

🖋️Zjistíte, co vašemu dítěti brání v správném držení tužky a jak ho můžete podpořit hravou formou.

KDO JSEM?

Moje jméno je Magda Olšinská a jsem speciální pedagog pro děti s obtížemi ve vývoji. Moje dcera byla připravená držet tužku a malovat ve 4 letech. Můj syn s vývojovou dysfázií potřeboval cílenou podporu hravou formou, aby to zvládnul v 7 letech také.

Nikdy mi nedávalo smysl trénování dovedností pouhým mechanickým opakováním.

Předávám rodičům zásady efektivního učení, aby byli schopni přizpůsobit aktivity na míru dítěti a podpořit ho ve správném držení tužky a psaní s lehkostí.

Chcete vědět, jak na to?

žena drží tužku

Vaše cesta k psaní s lehkostí v 4 základních krocích:

KROK 1 🤸 Hrubá motorika a koordinace pohybu

Jako první se zaměříme na principy, které podporují schopnost dítěte vnímat a učit se.
Zjistíme, zda vaše dítě umí vědomě odlišit pohyb různých končetin a ovlivnit plynulost pohybu.

KROK 2 Jemná motorika a koordinace prstů

Dozvíte se, jak podpořit hmatové vnímání a dovednost pohybovat prsty jednotlivě.
Najdete přiměřenou obtížnost her na míru svému dítěti, bez nutnosti sedět u stolu.

KROK 3 👓 Koordinace oko – ruka

Zjistíte, co ovlivňuje schopnost plynule sledovat pohyb rukou a jakou metodou tuto dovednost dítěte podpořit.

Co ovlivňuje vývoj laterality dítěte a co když má dítě zkříženou, nebo nevyhraněnou dominanci ruky.

KROK 4 🖋️ Úchop tužky

Na závěr se zaměříme přímo na držení tužky a ukážu vám, jak využít varianty grafomotorických pracovních listů, aby dítě mohlo zvládnout plynulý pohyb s předloktím na podložce.

„Kurz je srozumitelný, účelný a velmi nápaditý, doporučuji!“

Mgr. Jitka Janouškovcová, ředitelka MŠ Přetlucká

CO JE SOUČÁSTÍ GRAFOMOTORIKY HRAVĚ?

 

 🖋️150 minut videa (odpovídá obsahem 8 h školení s osobní účastí, bez zbytečného prodlužování)

🖋️100 aktivit podle obtížnosti s vysvětlením souvislostí

🖋️50 pomůcek, které běžně využíváte v domácnosti

🖋️ 20 PDF pracovních listů pro vaše dítě

🖋️Video: Principy efektivního učení metodou P.R.O.V.A.Z.

🖋️Osvědčení o absolvování v PDF

Videa můžete sledovat kdykoli ze záznamu,

přístup do kurzu máte 12 měsíců.

 

Cena programu: 2990 Kč

V případě skupinového zájmu pro Mateřskou školu je cena 2000kč za účastníka. Kontaktujte mě: [email protected]

 

Po zaplacení obdržíte na Váš e-mail přihlašovací údaje do členské sekce.

Ráda vám vystavím osvědčení o absolvování kurzu, když mi vyplníte stručný dotazník zpětné vazby.

 

MOŽNÁ VÁM TEĎ BĚŽÍ HLAVOU…

„Ale Magdo, moje dítě se nevydrží soustředit, už jsme zkoušeli speciální násady na tužky, uvolňovací cviky, moře pracovních listů a nefungovalo to.“

Moje odpověď: Chápu. Grafomotorika hravě přináší výsledky, protože se zaměřuje na kořeny obtíží, nikoli na maskování projevů dítěte a učí, jak činnosti přizpůsobit podle jeho potřeb.

PŘEDSTAVTE SI, ŽE…

  • Můžete najít efektivnější cestu než stále dokola opakovat, co nefunguje.
  • Můžete podpořit své dítě, aby bylo připravené psát s lehkostí bez drilu a nátlaku.
  • Dokážete pomoci dítěti, aby mohlo držet správně tužku a objevit společně radost z kreslení a psaní!

„Kurz se mi velmi líbil, byl hodně praktický a tedy velmi dobře přenesitelný do praxe.

Bc. Marta Nováková, ředitelka MŠ Helsinská

„Aktivity z kurzu děti moc bavily a pomáhaly jim k uvědomění si práce se svým tělem a uvolnění ruky.“

Přínosné pro mě je v kurzu zaměření se na procvičování dílčích předpokladů pro psaní. Posloupnost aktivit a motivace pro vytváření vlastních.

Myslím si, že jsem využila z kurzu vše. Aktivity z kurzu děti moc bavily a pomáhaly jim k uvědomění si práce se svým tělem a uvolnění ruky.

Kurz doporučuji pro odklonění pozornosti výhradně na práci s pracovními listy jako hlavním nástrojem pro procvičování grafomotoriky a nácvik správného úchopu psacího náčiní. Dále pro laskavý a trpělivý přístup respektující individuální tempo dítěte.

Paní učitelka Martina Březinová

„Pracovala jsem systematicky se skupinou 6ti předškoláků, jednou týdně celý školní rok.

Pokroky jsem sledovala v držení tužky a celkovém zlepšení.

Líbil se mi celý kurz s praktickými ukázkami a pracovní listy.

Celý kurz byl přínosný z hlediska praktického využití s dětmi, je hodně nápaditý, srozumitelně řazený.“

Adéla

„Dozvěděla jsem se co vše mohu dělat navíc pro syna, abych vylepšila držení tužky.

Určitě bych kurz doporučila je v něm mnoho inspirace.“

maminka Vendula Maňásková

Moc krásně a logicky zpracované.

Už jsem hned vyzkoušela cvičení s lahvemi- mělo velký úspěch.

Velmi přínosné, spousta nových informací nebo upevnění si svých zkušeností.“

paní učitelka Klára

Doporučuji kurz především proto, že je kurz hodně praktický, uvádíte názorné ukázky, vše je skvěle vysvětleno (proč, jak, co se rozvíjí).

Líbí se mi, jak jste obsáhla všechny oblasti a vše má svoji návaznost.“

paní učitelka Jana Chadimová

„Doporučuji díky časové dostupnosti, online formě, jasně a srozumitelně předaným informacím doprovázené praktickými ukázkami, příjemné působení lektorky.

Online forma kurzu mi vyhovovala. Mohla jsem si k videím kdykoliv sednout a také se k jednotlivým úryvkům videí vracet.“

paní učitelka Sabina

„Za mě je online varianta super, také délka jednotlivých videí byla tak akorát.

Doporučuji dalším učitelkám z MŠ, protože se zde mohou setkat s něčím, co už znají, ale mohou to různě obměnit. 🙂 Určitě využiji grafomotorické pracovní listy!“

paní učitelka Andrea

„Pro mě bylo zásadní uvědomění si propojenosti jednotlivých aktivit přímo s držením tužky.

Některé činnosti s dětmi dělám, ale takto je mohu ještě více rozvinout a více se na jejich správnost zaměřit.“

paní učitelka Martina

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY ke kurzu Grafomotorika hravě:

Je možné kurz hradit ze šablon, je akreditován MŠMT?

MŠMT dává akreditaci pouze na kurzy s přímou účastí osobně, nebo online živý přenos. Proto kurz akreditaci nemá a není ho možné hradit ze šablon. Výhodou tohoto online kurzu ze záznamu je, že šetří váš čas (aktivity z 8 h školení se naučíte za 2,5 hodiny) a můžete je sledovat kdykoli a opakovaně vracet a tím je využít v praxi v průběhu celého roku.

Potřebuje dítě speciální psací náčiní?

Nepodporuji používání násad na tužky, které fixují prsty v konkrétním postavení. Využívám běžné trojhranné pastelky a tužky.

Je nutné zakoupit nějaké další pomůcky?

Ne, využívám předměty běžně dostupné v domácnosti.

Jak dlouho bude trvat dítěti, než se jeho úchop tužky zlepší?

Záleží na věku a schopnostech dítěte, některým pár týdnů, jiným několik měsíců.

Nezlepší se dítě v psaní časem samo od sebe?

Děti s obtížemi v motorice a v řeči potřebují cílenou podporu hravou formou, aby byly schopny zvládnout dovednosti svých vrstevníků.