Grafomotorika hravě

Metoda, která připraví vaše dítě na psaní s lehkostí

Pro rodiče i učitele dětí s obtížemi v grafomotorice, psaní a držení tužky od 4 let

  • Chcete podpořit své dítě, aby bylo připravené psát s lehkostí bez nudných cvičení?
  • Zjistit, jak ho podpořit hravě krok za krokem, aby bylo připravené držet správně tužku?
  • Už víte, že je potřeba s ním rozvíjet jemnou i hrubou motoriku, ale chcete vědět jak konkrétně?

Hádám, že…

  • Věnujete pozornost potřebám svého dítěte a skutečně vám záleží na jeho pokroku.
  • Už vás nebaví hledat motivaci, jak dítě donutit udělat s tužkou to, co nedokáže.
  • Cítíte obavy z toho, že vaše dítě se nedokáže soustředit na kreslení / psaní a má k němu odpor.
  • Jste s dítětem oba otrávení neustálým opakováním stejných cvičení bez výsledku.

CO KDYBYSTE MÍSTO TOHO…

💡 Měla jasno v tom, co konkrétně pomůže vašemu dítěti dělat pokroky?

💡 Dosáhla hravou formou toho, že dítě bude připravené držet tužku lépe?

💡 Mohli si spolu s dítětem užít zábavu místo studování teorie?

KDO JSEM?

Moje jméno je Magda Olšinská a jsem speciální pedagog pro děti s obtížemi ve vývoji. Moje dcera byla připravená držet tužku a malovat ve 4 letech. Můj syn s vývojovou dysfázií potřeboval cílenou podporu hravou formou, aby to zvládnul v 7 letech také.

Nikdy mi nedávalo smysl trénování dovedností pouhým mechanickým opakováním.

Předávám rodičům zásady efektivního učení, aby byli schopni přizpůsobit aktivity na míru dítěti a podpořit ho ve správném držení tužky a psaní s lehkostí.

Chcete vědět, jak na to?

žena drží tužku

Představuji vám online kurz Grafomotorika hravě

Využijte se svým dítětem principy efektivního učení v praxi:

🖋️Ukážu vám hry s běžnými předměty, které si ihned s dítětem můžete vyzkoušet.

🖋️Dozvíte se, jak přizpůsobit varianty činností přesně pro svoje dítě.

🖋️Zjistíte, co vašemu dítěti brání v správném držení tužky a jak ho můžete podpořit hravou formou.

Vaše cesta k psaní s lehkostí v 4 základních krocích:

KROK 1 🤸 Hrubá motorika a koordinace pohybu

Jako první se zaměříme na principy, které podporují schopnost dítěte vnímat a učit se.
Zjistíme, zda vaše dítě umí vědomě odlišit pohyb různých končetin a ovlivnit plynulost pohybu.

KROK 2 Jemná motorika a koordinace prstů

Dozvíte se, jak podpořit hmatové vnímání a dovednost pohybovat prsty jednotlivě.
Najdete přiměřenou obtížnost her na míru svému dítěti, bez nutnosti sedět u stolu.

KROK 3 👓 Koordinace oko – ruka

Zjistíte, co ovlivňuje schopnost plynule sledovat pohyb rukou a jakou metodou tuto dovednost dítěte podpořit.

Co ovlivňuje vývoj laterality dítěte a co když má dítě zkříženou, nebo nevyhraněnou dominanci ruky.

KROK 4 🖋️ Úchop tužky

Na závěr se zaměříme přímo na držení tužky a ukážu vám, jak využít varianty grafomotorických pracovních listů, aby dítě mohlo zvládnout plynulý pohyb s předloktím na podložce.

„Kurz je srozumitelný, účelný a velmi nápaditý, doporučuji!“

Mgr. Jitka Janouškovcová, ředitelka MŠ Přetlucká

CO JE SOUČÁSTÍ GRAFOMOTORIKY HRAVĚ?

 

 🖋️150 minut videa (odpovídá obsahem 8 h školení s osobní účastí, bez zbytečného prodlužování)

🖋️105 aktivit podle obtížnosti s vysvětlením souvislostí

🖋️50 pomůcek, které běžně využíváte v domácnosti

🖋️ 20 PDF pracovních listů pro vaše dítě

🖋️Video: Jak učit nepozorné a nespolupracující dítě

Videa můžete sledovat kdykoli ze záznamu,

přístup do kurzu máte 12 měsíců.

 

CENA PROGRAMU: 2500 Kč jen do 17.10. 2024

V případě skupinového zájmu pro Mateřské školy mě kontaktujte na: Magda@vlastnimtempem.cz

 

Po zaplacení obdržíte na Váš e-mail přihlašovací údaje do členské sekce.

Ráda vám vystavím osvědčení o absolvování kurzu, když mi vyplníte dotazník zpětné vazby.

 

MOŽNÁ VÁM TEĎ BĚŽÍ HLAVOU…

„Ale Magdo, moje dítě se nevydrží soustředit, už jsme zkoušeli speciální násady na tužky, uvolňovací cviky, moře pracovních listů a nefungovalo to.“

Moje odpověď: Chápu. Grafomotorika hravě přináší výsledky, protože se zaměřuje na kořeny obtíží, nikoli na maskování projevů dítěte a učí, jak činnosti přizpůsobit podle jeho potřeb.

PŘEDSTAVTE SI, ŽE…

  • Můžete najít efektivnější cestu než stále dokola opakovat, co nefunguje.
  • Můžete podpořit své dítě, aby bylo připravené psát s lehkostí bez drilu a nátlaku.
  • Dokážete pomoci dítěti, aby mohlo držet správně tužku a objevit společně radost z kreslení a psaní!

„Dozvěděla jsem se co vše mohu dělat navíc pro syna, abych vylepšila držení tužky.

Určitě bych kurz doporučila je v něm mnoho inspirace.“

maminka Vendula Maňásková

„Přínosné na kurzu pro mě byla posloupnost aktivit a motivace pro vytváření vlastních aktivit.

Děti moc bavily a pomáhaly jim k uvědomění si práce se svým tělem a uvolnění ruky.“

paní učitelka Martina

Doporučuji kurz především proto, že je kurz hodně praktický, uvádíte názorné ukázky, vše je skvěle vysvětleno (proč, jak, co se rozvíjí).

Líbí se mi, jak jste obsáhla všechny oblasti a vše má svoji návaznost.“

paní učitelka Jana Chadimová

„Doporučuji díky časové dostupnosti, online formě, jasně a srozumitelně předaným informacím doprovázené praktickými ukázkami, příjemné působení lektorky.

Online forma kurzu mi vyhovovala. Mohla jsem si k videím kdykoliv sednout a také se k jednotlivým úryvkům videí vracet.“

paní učitelka Sabina

„Za mě je online varianta super, také délka jednotlivých videí byla tak akorát.

Doporučuji dalším učitelkám z MŠ, protože se zde mohou setkat s něčím, co už znají, ale mohou to různě obměnit. 🙂 Určitě využiji grafomotorické pracovní listy!“

paní učitelka Andrea

„Pro mě bylo zásadní uvědomění si propojenosti jednotlivých aktivit přímo s držením tužky.

Některé činnosti s dětmi dělám, ale takto je mohu ještě více rozvinout a více se na jejich správnost zaměřit.“

paní učitelka Martina

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY ke kurzu Grafomotorika hravě:

Potřebuje dítě speciální psací náčiní?

Nepodporuji používání násad na tužky, které fixují prsty v konkrétním postavení. Využívám běžné trojhranné pastelky a tužky.

Je nutné zakoupit nějaké další pomůcky?

Ne, využívám předměty běžně dostupné v domácnosti.

Jak dlouho bude trvat dítěti, než se jeho úchop tužky zlepší?

Záleží na věku a schopnostech dítěte, některým pár týdnů, jiným několik měsíců.

Nezlepší se dítě v psaní časem samo od sebe?

Děti s obtížemi v motorice a v řeči potřebují cílenou podporu hravou formou, aby byly schopny zvládnout dovednosti svých vrstevníků.