Obrázkový denní program pro Mateřskou školu
Vizualizace orientace v čase v programu dne může pomoci dětem s obtížemi v komunikaci cítit se bezpečně v novém prostředí a lépe se adaptovat na denní režim Mateřské školy.

Pro podporu adaptace dětí s:
- opožděným vývojem řeči
- sníženým porozuměním
- odlišným mateřským jazykem
- mentálním postižením
- autismem
Vhodné pro integraci do běžné třídy MŠ, i do speciální třídy.
„Za mě suprovní záležitost, velikost je akorát do ručiček. Využívám v MŠ s tříleťákem.“

Příprava: vytiskněte obrázky, zalaminujte, rozstříhejte jednotlivé kartičky a podlepte suchým zipem.
Obrázky umístěte na kobercovou nástěnku shora dolů v pořadí, které vyhovuje programu vaší třídy.
Pokud obrázkový denní program využívá více dětí ve třídě, odlište sady barevnými rámečky a přidejte nahoru jejich značku nebo fotografii dítěte se jménem.
Aktivita podporující porozumění:
vytiskněte druhou sadu kartiček a seznamte s nimi dítě.
Dítě má přiřazovat stejné dvojice obrázků k sobě, dospělý pojmenuje obrázek.
V další fázi dospělý říká názvy obrázků, dítě má ukázat kartičku.
Obrázky mají nadpis, aby je všichni dospělí pojmenovávali stejně.
Jak používat obrázkový denní program:
Když je čas na další část programu, dojděte s dítětem k obrázkovému programu, vezměte kartičku s příslušným obrázkem a doneste ji spolu na místo, kde se bude tato aktivita dělat.
Tam ji dejte na připevněný proužek suchého zipu a začněte aktivitu.
(Pokud jdete na zahradu, tak např. na dveře ze šatny.)