Obrázkový denní program pro Mateřskou školu

 

Vizualizace orientace v čase v programu dne může pomoci dětem s obtížemi v komunikaci cítit se bezpečně v novém prostředí a lépe se adaptovat na denní režim Mateřské školy.

obrázky pro děti v mš

Pro podporu adaptace dětí s:

  • opožděným vývojem řeči
  • sníženým porozuměním
  • odlišným mateřským jazykem
  • mentálním postižením
  • autismem

Vhodné pro integraci do běžné třídy MŠ, i do speciální třídy.

 

 

Za mě suprovní záležitost, velikost je akorát do ručiček. Využívám v MŠ s tříleťákem.“

Ivet

obrázky pro děti

Příprava: vytiskněte obrázky, zalaminujte, rozstříhejte jednotlivé kartičky a podlepte suchým zipem.

Obrázky umístěte na kobercovou nástěnku shora dolů v pořadí, které vyhovuje programu vaší třídy.

Pokud obrázkový denní program využívá více dětí ve třídě, odlište sady barevnými rámečky a přidejte nahoru jejich značku nebo fotografii dítěte se jménem.

Aktivita podporující porozumění:

vytiskněte druhou sadu kartiček a seznamte s nimi dítě.

Dítě má přiřazovat stejné dvojice obrázků k sobě, dospělý pojmenuje obrázek.

V další fázi dospělý říká názvy obrázků, dítě má ukázat kartičku.

Obrázky mají nadpis, aby je všichni dospělí pojmenovávali stejně.

Jak používat obrázkový denní program:

Když je čas na další část programu, dojděte s dítětem k obrázkovému programu, vezměte kartičku s příslušným obrázkem a doneste ji spolu na místo, kde se bude tato aktivita dělat.

Tam ji dejte na připevněný proužek suchého zipu a začněte aktivitu.

(Pokud jdete na zahradu, tak např. na dveře ze šatny.)