Trénovali jsme to. Věděla jsem, že kresba postavy je součástí kompletního psychologického vyšetření v 5ti letech.
A stejně syn nakreslil kostlivce bez rukou, což zapadlo do mozaiky celkové nezralosti a vývojové dysfázie.
A pak jsme s kreslením přestali oba dva. Protože neměl dobré držení tužky a nebavilo ho to.

Ale dělali jsme společně hry s jemnou a hrubou motorikou a zaměřili se na jiné oblasti, než kreslení a logopedie. Například na vnímání svého těla díky pohybu venku, posílení rovnováhy a stability těla díky skákání na míči doma, masážním technikám z HANDLE přístupu, neurovývojovou stimulaci na odeznění přetrvávajících primárních reflexů.
A teď mě překvapil po 15 měsících, že mi nakreslil můj portrét. Čas na zrání je jen jeden dílek skládačky.

Když dítě nedělá pokroky v jedné oblasti, může mu pomoci zaměřit se na hry rozvíjející jiné oblasti vývoje.
Pro mě je klíčové v té hromadě úkolů pro předškoláky neztratit společnou radost, která stimuluje soustředění a paměť, tedy učení.
Zde jsou trojhranné pastelky, voskovky i fixy, podporující správný úchop dětí, které se nám osvědčily.
Není nutné trvat na správném držení tužky u nejmenších dětí, důležité je začít objevovat kreslení.
Stáhněte si zdarma PDF hravé procvičení grafomotoriky a propojení hemisfér pro děti 4-8let.
