Pokud se snažíte podpořit rozvoj komunikace s dítětem, které neopakuje slova, nevydrží sedět u logopedických katiček, klíčem k úspěchu je zapojit společný pohyb.
Že vám to nepřipomíná logopedii? Řeč začíná komunikací a k ní dítě potřebuje dobře vnímat a koordinovat celé tělo, navázat společný vztah s dospělým v klidném prostředí.
1) Balanční plocha z ručníku a prkna. Podporuje hrubou motoriku, svalové napětí, koordinaci a rovnováhu, vnímání těla v prostoru a pohybu. A hlavně je to legrace! Zkuste naklonit hlavu na stranu… cítíte nějaké změny v jazyku?

2) Ve vaně. Místo, kde nás nerozptylují ostatní podněty a syn má moji plnou pozornost. Přidala jsem třeba formičky na muffiny, pouštěli jsme je jako lodičky, přelévali vodu, skládali je na sebe a cvrnkali do nich na okraji vany. A protože sedíme naproti sobě, daří se nám spolu i opakování slabik a slov.
3) Další oblíbenou hrou mých dětí jsou stavebnice. Zlepšují prostorovou orientaci, jemnou motoriku, ale i komunikaci, když s figurkami hrajeme různé scénáře.
Podělila jsem se synem s dysfázií o ten velký balík logopedické zodpovědnosti.
On to vzal do svých rukou a spáchal loupež v lego továrně na bonbóny.
Já se chechtala jeho nápadům a on zkoušel opakovat nová slova.

Pokud vám nevyhovuje cvičení od paní logopedky, nebo jiných odborníků, seber odvahu a řekni jim, že to ty a tvoje dítě potřebujete jinak.
Určitě najdete jinou variantu.
A jestli nevíte, kde společně začít, podívejte se sem: https://vlastnimtempem.cz/na-mici-s-magdou/