Trénovali jsme to. Věděla jsem, že kresba postavy je součástí kompletního psychologického vyšetření v 5ti letech.

A stejně syn nakreslil kostlivce bez rukou, což zapadlo do mozaiky celkové nezralosti a vývojové dysfázie.

A pak jsme se na kreslení skutečně vykašlali oba dva. Protože neměl dobré držení tužky a nebavilo ho to.

Ale dělali jsme společně hry s jemnou a hrubou motorikou a zaměřili se na jiné oblasti, než kreslení a logopedie. Například na vnímání svého těla díky pohybu.

A teď mě překvapil po 15 měsících, že mi nakreslil můj portrét. Čas na zrání je jen jeden dílek skládačky.

Když dítě nedělá pokroky v jedné oblasti, může mu pomoci zaměřit se na hry rozvíjející jiné oblasti vývoje.

Pro mě je klíčové v té hromadě úkolů pro předškoláky neztratit společnou radost, která stimuluje soustředění a paměť, tedy učení.

Zde jsou různé trojhranné pastelky, voskovky i fixy, podporující správný úchop dětí.

Pokud tvé dítě odmítá cokoli dělat, ukážu ti co pomáhá nám: https://vlastnimtempem.cz/na-mici-s-magdou/