Grafomotorika hravě

Metoda, která připraví vaše dítě na psaní s lehkostí

Pro rodiče i učitele dětí s obtížemi v grafomotorice, psaní a držení tužky od 4 let

  • Chcete podpořit dítě, aby bylo připravené psát s lehkostí bez nudných cvičení?
  • Zjistit, jak ho podpořit hravě krok za krokem, aby bylo připravené držet správně tužku?
  • Už víte, že je potřeba s ním rozvíjet jemnou i hrubou motoriku, ale chcete vědět jak konkrétně?

Hádám, že…

  • Věnujete pozornost potřebám svého dítěte a skutečně vám záleží na jeho pokroku.
  • Už vás nebaví hledat motivaci, jak dítě donutit udělat s tužkou to, co nedokáže.
  • Cítíte obavy z toho, že vaše dítě se nedokáže soustředit na kreslení a psaní a má k němu odpor.
  • Jste s dítětem oba otrávení neustálým opakováním stejných cvičení bez výsledku.

CO KDYBYSTE MÍSTO TOHO…

💡 Měla jasno v tom, co konkrétně pomůže vašemu dítěti dělat pokroky?

💡 Dosáhla hravou formou toho, že dítě bude připravené držet tužku lépe?

💡 Mohli si užít společnou zábavu místo studování teorie?

KDO JSEM?

Moje jméno je Magda Olšinská a jsem speciální pedagog pro děti s obtížemi ve vývoji. Moje dcera byla připravená držet tužku a malovat ve 4 letech. Můj syn s vývojovou dysfázií potřeboval cílenou podporu hravou formou, aby to zvládnul v 7 letech také.

Nikdy mi nedávalo smysl trénování dovedností pouhým mechanickým opakováním.

Předávám rodičům zásady efektivního učení, aby byli schopni přizpůsobit aktivity na míru dítěti a podpořit ho ve správném držení tužky a psaní s lehkostí.

Chcete vědět, jak na to?

Představuji vám online kurz Grafomotorika hravě

Využijte se svým dítětem principy efektivního učení v praxi:

🖋️Ukážu vám hry s běžnými předměty, které si ihned s dítětem můžete vyzkoušet.

🖋️Dozvíte se, jak přizpůsobit varianty činností přesně pro svoje dítě.

🖋️Zjistíte, co vašemu dítěti brání v správném držení tužky a jak ho můžete podpořit hravou formou.

Vaše cesta k psaní s lehkostí v 4 základních krocích:

KROK 1 🤸 Hrubá motorika a koordinace pohybu

Jako první se zaměříme na principy, které podporují schopnost dítěte vnímat a učit se.
Zjistíme, zda vaše dítě umí vědomě odlišit pohyb různých končetin a ovlivnit plynulost pohybu.

KROK 2 Jemná motorika a koordinace prstů

Dozvíte se, jak podpořit hmatové vnímání a dovednost pohybovat prsty jednotlivě.
Najdete přiměřenou obtížnost her na míru svému dítěti, bez nutnosti sedět u stolu.

KROK 3 👓 Koordinace oko – ruka

Zjistíte, co ovlivňuje schopnost plynule sledovat pohyb rukou a jakou metodou tuto dovednost dítěte podpořit.

KROK 4 🖋️ Úchop tužky

Na závěr se zaměříme přímo na držení tužky a ukážu vám, jak využít varianty grafomotorických pracovních listů, aby dítě mohlo zvládnout plynulý pohyb předloktím na podložce.

„Kurz je srozumitelný, účelný a velmi nápaditý, doporučuji!“

Mgr. Jitka Janouškovcová, ředitelka MŠ Přetlucká

CO JE SOUČÁSTÍ GRAFOMOTORIKY HRAVĚ?

 

🖋️ Video: Jak učit nepozorné a nespolupracující dítě

🖋️ 130 minut videí plných aktivit s vysvětlením souvislostí

🖋️ 20 PDF pracovních listů pro vaše dítě

Videa můžete sledovat kdykoli ze záznamu,

přístup do kurzu máte 12 měsíců.

 

CENA PROGRAMU:  Kč 2500,- 

Po zaplacení obdržíte na Váš e-mail přihlašovací údaje do členské sekce.

 

MOŽNÁ VÁM TEĎ BĚŽÍ HLAVOU…

„Ale Magdo, moje dítě se nevydrží soustředit, už jsme zkoušeli speciální násady na tužky, uvolňovací cviky, moře pracovních listů a nefungovalo to.“

Moje odpověď: Chápu. Grafomotorika hravě přináší výsledky, protože se zaměřuje na kořeny obtíží, nikoli na maskování projevů dítěte a učí, jak činnosti přizpůsobit podle jeho potřeb.

PŘEDSTAVTE SI, ŽE…

  • Můžete najít efektivnější cestu než stále dokola opakovat, co nefunguje.
  • Můžete podpořit své dítě, aby bylo připravené psát s lehkostí bez drilu a nátlaku.
  • Dokážete pomoci dítěti, aby mohlo držet správně tužku a užít si společně radost z kreslení a psaní!

„Kurz je hodně praktický, vše je skvěle vysvětleno (proč, jak, co se rozvíjí).

Líbí se mi, jak jste obsáhla všechny oblasti a vše má svoji návaznost.“

paní učitelka Jana Chadimová

„Přínosné na kurzu pro mě byla posloupnost aktivit a motivace pro vytváření vlastních aktivit.

Děti moc bavily a pomáhaly jim k uvědomění si práce se svým tělem a uvolnění ruky.“

paní učitelka Martina

Vše bylo prakticky a srozumitelně vysvětleno, spousta nápadů, doporučuji!

Už jsem podle kurzu vysbírala plný koš pomůcek a jiné nakoupila!“

paní učitelka Petra

„Doporučuji díky časové dostupnosti, online formě, jasně a srozumitelně předaným informacím doprovázené praktickými ukázkami, příjemné působení lektorky.

Online forma kurzu mi vyhovovala. Mohla jsem si k videím kdykoliv sednout a také se k jednotlivým úryvkům videí vracet.“

paní učitelka Sabina

„Za mě je online varianta super, také délka jednotlivých videí byla tak akorát.

Doporučuji dalším učitelkám z MŠ, protože se zde mohou setkat s něčím, co už znají, ale mohou to různě obměnit. 🙂 Určitě využiji grafomotorické pracovní listy!“

paní učitelka Andrea

„Pro mě bylo zásadní uvědomění si propojenosti jednotlivých aktivit přímo s držením tužky.

Některé činnosti s dětmi dělám, ale takto je mohu ještě více rozvinout a více se na jejich správnost zaměřit.“

paní učitelka Martina

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY ke kurzu Grafomotorika hravě:

Potřebuje dítě speciální psací náčiní?

Nepodporuji používání násad na tužky, které fixují prsty v konkrétním postavení. Využívám běžné trojhranné pastelky a tužky.

Je nutné zakoupit nějaké další pomůcky?

Ne, využívám předměty běžně dostupné v domácnosti.

Jak dlouho bude trvat dítěti, než se jeho úchop tužky zlepší?

Záleží na věku a schopnostech dítěte, některým pár týdnů, jiným několik měsíců.

Nezlepší se dítě v psaní časem samo od sebe?

Děti s obtížemi v motorice a v řeči potřebují cílenou podporu hravou formou, aby byly schopny zvládnout dovednosti svých vrstevníků.