Ano, pár nápadů měla. Ale rozhodně ne tolik, aby nám to vystačilo na období od tří do šesti let mého syna Matěje s vývojovou dysfázií.

Čekala jsem 4 roky, kdy přijede autobus a vezme nás do cílové stanice ŘEČ. Pak jsem se tam snažila dojít sama s dětmi na zádech. Hurá na terapie, turbo tempem. S představou, že teprve až tam dorazíme, bude nám fajn. Což je cesta k rodičovskému vyhoření.

Hledala jsem způsob, jak to vyřešit, aby syn začal mluvit.

Byla jsem nad věcí, i v tom totálně plavala.

Období nadšených nápadů se střídaly s pesimistickou beznadějí.

A pak jsem si uvědomila, že on je v pořádku tak jak je.

A že ten, kdo se nejvíc učí, jsem já.

Nejen logopedii, ale sebepřijetí. Můj syn mě učí technické vychytávky, ale i hlubší empatii, komunikaci beze slov, objevuji své vnitřní hranice a odvahu říci nahlas co potřebuju já a moje děti před cizími lidmi.

A tak jsem se postupně dokázala znovu radovat, i když můj syn jde vlastním tempem.

Teď pomalu začíná používat první slova. A není to můj úspěch, ani zásluhy školky.

Je to jeho tempo, jeho připravenost na další krok vývoje.

Nemůžu ho dotlačit k něčemu, na co není připravený, ale může nám být oběma společně fajn.

Už teď.

A jestli také čekáš na slova svého dítěte, ukážu ti, co pomáhá nám doma: https://vlastnimtempem.cz/na-mici-s-magdou/